Одржана је Завршна свечаност поводом краја ове школске године на којој су подељене дипломе најуспешнијим осмацима, проглашен Ученик генерације, а после тога уследио је занимљив програм пун музике и плеса.
Један говор намењен дипломцима Филолошког факултета доспео је ових дана у јавност. Написала га је професорка на истом факултету, проф. др Рајна Драгићевић и прочитала будућим професорима на њиховој апсолвентској вечери.
Иако је био намењен уском кругу људи, младим колегама, овај говор је за неколико дана поделио све дежурне имаоце мишљења у Србији. Једни поздрављају оштар и јасан став професорке према скоројевићком моделу образовања, накарадно преузетом из неког ни по чему нам блиског света. Други је осуђују због “сујетне горчине” и ниподаштавања које испољава према савременим образовним профилима.
Да ли је ова критика покондирености, агресије и полуписмености покушај да се врати достојанство једној професији и систему вредности уопште? Да ли је написана у форми оштријој него што професорска етика дозвољава, или је то права мера, и онај ниво буке који ће успети да усталаса муљ на површини српског школства у вечитој реформи?
Драги моји студенти, поштоване колеге, будући професори,
На дан када смо прослављали ваше апсолвентско вече, одложен је матурски испит малих матураната јер су се тестови које је требало да попуњавају појавили у јавности. Овај догађај само је једна од бројних манифестација урушености нашег просветног система, као и друштвеног система у свим областима. Долазећи на ваше вече и гледајући вас онако дотеране, насмејане, младе и пуне позитивне енергије, размишљала сам о томе хоћете ли успети да задржите тај оптимизам и када дипломирате и када се суочите с ниским платама, недовољним уважавањем професорске професије, прилично незаинтересованим ученицима, родитељима који су увек на страни своје деце (чак и ако је то на њихову штету), различитим притисцима и омаловажавањем.
Много тога око вас убијаће вам мотивацију. Ипак, ако мене питате, на листи врхунских занимања налазе се следећа: професор, лекар, адвокат, судија, инжењери, још једном, професор. Ако питате све родитеље овог света чиме би желели да се њихова деца баве, одговориће вам на исти начин. Разноразни неписмени и полуписмени људи данас себе олако могу назвати некаквим пи-аровима или менаџерима, необразоване водитељке себе зову новинаркама, а фолк-певачице уметницама, да и не говорим о арт директорима, бизнис консултантима, бек-офис администраторима, велнес консултантима, ивент координаторима, копи-принт оператерима, маркетинг консултантима, офис-асистентима, портфолио-менаџерима, продукт дизајнерима. Иза звучних назива занимања најчешће се крију фолиранти који мисле да се углед може стећи преко ноћи, крију се они који нису имали издржај да заврше факултет који су започели, они који мењају занимања и професије као прљаве чарапе. Немојте заборавити да се професором, лекаром или судијом нико не може самопрозвати. Поносите се својим занимањем које се може стећи само упорним, вредним радом, одрицањем, неспавањем и вишегодишњим самосавладавањем и самоодрицањем. Не дозволите да вам бахати, хвалисави и самоуверени власници разноразних ресторана, фирми, приватних авиона, луксузних станова држе лекције о успеху, јер ВИ СТЕ ПРОФЕСОРИ, а они су само власници квадратних метара!
Покушавају да омаловаже професорско занимање. Имајте на уму то да сте ви чувари достојанства своје професије. Звање професора стиче се са пуно труда, али још више муке треба уложити у знање како носити ту важну титулу. Водите рачуна о начину на који се понашате и када нисте у школи,размишљајте о свом одевању, ставу, односу према колегама, према ученицима и њиховим родитељима. Ако себе срозате у сопственим очима, онда ће вас и околина гледати са омаловажавањем. Будите поносни, самоуверени, будите спремни да учите и да се доживотно усавршавате, јер ВИ СТЕ ПРОФЕСОРИ!
Волите своје ученике. Упознајте их са оним племенитим што носе у себи, а чега често нису свесни. Извуците оно најбоље из њих. Подигните им углед у њиховим сопственим очима. Нипошто им не поклањајте оцене, али им стално омогућавајте да поправе оцене које имају. Препознајте и поштујте њихов труд. Покажите им да могу бити успешни ако раде. Не убијајте им вољу. Професорски ауторитет не стиче се претераном строгошћу и самовољом, већ праведношћу и недвосмисленим договором којег обе стране треба да се придржавају. Хвалите најбоље јер ћете тиме инспирисати и остале да се потруде и понекад буду најбољи. Пружајте шансу многима да понекад буду најбољи. Немојте бити другари са својим ученицима и покушавати да им се на тај начин приближите. Ви треба да постављате правила у својој учионици, да одређујете границе, да држите конце у својим рукама, јер они су ученици, а ВИ СТЕ ПРОФЕСОРИ!
Не заборавите да ћете предавати главни предмет, први у рубрици у дневнику, и да ћете са својим ученицима проводити више времена од свих осталих професора. Ваш утицај на ученике биће најважнији. Будите свесни те одговорности. Као професори српског језика, ви сте чувари нашег језика и културе. Учите ученике да воле своју земљу. Често се може чути како професори својим најбољим ученицима саветују да што пре оду одавде. Почело је да се подразумева да је најбољи успех у школи сигурна пропусница за одлазак из Србије. Хајде да преокренемо перспективу! Укажите најбољим ученицима на то да треба да остану у Србији јер ће јој, као најбољи, помоћи да се опорави и постане боље место за живот. Не дозволите им да оду и да препусте земљу свакојаком олошу! Зацртајте им као животни задатак да се боре против живог блата у које тонемо. Усадите им осећај за друштвену одговорност и објасните им да ову земљу нико не може очистити осим њих. Ако се потрудите, видећете да ће вас ђаци послушати, јер ВИ СТЕ ПРОФЕСОРИ!
Будите уверени да семе свих економских, политичких, културних, моралних реформи у овој земљи може да проклија само у породици, али и у вашој учионици, и то управо на часовима српског језика и књижевности! Зато се трудите да будете узор својим ученицима. Крените у рат против свих старлета, спонзоруша, певачица, манекенки, тајкуна, бизнисмена и победите их. Ви им морате постати оријентациона тачка, светионик у животу! За тај рат имате 45 минута дневно скоро сваког радног дана, а то није мало. Победићете тако што ћете дати све од себе да саржаје које треба да представите својим ученицима учините занимљивим, узбудљивим, свежим. Успећете у томе само ако много знате, ако волите оно што радите и ако сте посвећени. Ученици то могу да препознају, и то непогрешиво. Не обазирите се на чињеницу да се неке ваше колеге не припремају за часове, да многи ништа не раде, а примају плату, не обазирите се на трулеж око себе и не предајте му се! Нека ваш час буде оаза знања у свеопштој пустињи, светла тачка у мраку, зрно смисла у бесмислу.
Ви имате мисију: ако успете да повратите ауторитет школе и знања (а то се не може постићи ниједним законом, већ ентузијазмом професора), падаће као домине све препреке ка бољем животу у Србији. Од часа српског до економских реформи! Од часа српског до борбе против корупције! Од часа српског до космоса! Ваша моћ је огромна и ваш задатак је од стратешког значаја. У томе је разлика између вас и разноразних менаџера, консултаната, координатора, администратора, оператера, богатих власника локала и осталих експерата за продавање магле. У њиховим рукама су пројекти, локали, авиони и камиони, а у вашим рукама је будућност ове земље. Никада немојте заборавити: ВИ СТЕ ПРОФЕСОРИ!
Турнир у малом фудбалу одржан је у Закањсеку (Мађарска) 10. и 11. маја 2013. године. Екипа наше школе освојила је треће место(бронзана медаља). За најбољег стрелца турнира, проглашен је члан наше екипе Бојан Радић (десет датих голова).
Међународни турнир у Темерину поводом 100 година постојања ТСК-а одржан је 13. и 14. априла 2013. године. Наши ученици остварили су следећи пласман: осми разред - 2. место (сребрна медаља), шести разред 3. место (бронзана медаља). Најбољи играч био је Павле Шаренац који је постигао седам голова и добио пехар за најбољег стрелца. Похваљујемо Андреја Кожула који се добро показао као голман, као и Дејана Јухаса и Бошка Митровића који су добро играли током турнира.
Једанаестог фебруара 2013. навршило се двадесет година од смрти једне од највећих српских песникиња прошлог столећа – Десанке Максимовић (1898-1993).
Десанка Максимовић била је више од песникиње, више од уметнице. Најчешћи мотив у поезији Десанке Максимовић била je љубав, а њена реч, однос према свету и филозофија су и сами били песничке природе. Њена поезија одликује се читавим обиљем нових рима, а песникињино основно песничко гесло било je да поезија треба да буде разумљива, јасна, искрена, отворена према човеку и животу.
ХУМАНИТАРНИ РАД ЧЛАНОВА ДРАМСКЕ СЕКЦИЈЕ „Деда Мразове кочије“
За новогодишње празнике чланови драмске секције ОШ „Данило Зеленовић“ нису одмарали, већ су својим хуманитарним радом увесељавали, како своје најмлађе суграђане, тако и оне који су „заборављени“. Чак пет пута смо одиграли представу „Деда Мразове кочије“ и одушевили смо, не само најмлађе, већ и најстарије суграђане! Ово су само неке од фотографија. На њима можете видети дружење са децом самохраних родитеља, доделу пакетића, прављење честитки („ Ура, снимају нас, бићемо на телевизији“), договор Деда Мраза и Виле Злице, рад са децом са посебним потребама, пројекат „Зрно радости вама на дар“, посету нашим „заборављеним“ суграђанима као и посету ђаку са посебним потребама. Наше активности забележиле су и темеринске „Наше новине“.
У нашој школи, 10. и 11. јануара 2013. године, одржан је семинар "Мерцедес модел васпитања", у реализацији Психополис института. Предавачи су били: Милица Окијевић и Олга Трифуновић. Програм обуке је одобрио Завод за унапређивање васпитања и образовања
број 513-XII-79/2011.
Удружење „Родитељ Темерин” одржало је у четвртак, 13. децембра, у Сиригу четврту завршну Радионицу међугенерацијске сарадње у оквиру пројекта „Подржи, повежи, победи“, који спроводи са Удружењем пензионера из Сирига.
Овога пута, уместо у просторијама Удружења пензионера у којима се радионица већ недељама одржава, сусрет је организован у сали КУД „Бранко Радичевић“ у Дому културе у Сиригу. Приказани су радови настали приликом претходних радионичарских сусрета, а гости су могли да се послуже и домаћим специјалитетима које су припремиле „Сложне сестре“.
Председница Удружења „Родитељ Темерин“ Зорица Момчиловић доделила је захвалнице за подршку у реализацији пројекта „Подржи повежи, победи“ Културно-уметничком друштву „Бранко Радичевић“, Месној заједници Сириг, сиришком Месном одбору пензионера, Хуманитарном удружењу „Сложне сестре“ из Сирига, али и сиришким извиђачима, глумачкој групи и медијима који су пратили све активности у оквиру пројекта „Подржи, повежи, победи“. Запажен наступ имали су ученици наше школе, чланови глумачке групе коју предводи госпођа Ирена Бураи.
ПРЕДСТАВА ДРАМСКЕ РАДИОНИЦЕ ЗА ДЕЦУ "ЦВРЧАК" ИЗ ТЕМЕРИНА
О ШТЕТНОСТИ НАРКОМАНИЈЕ
Ученици петог и шестог разреда гледали су 13. децембра 2012. године представу "Недостајем сама себи" у извођењу Драмске радионица за децу "ЦВРЧАК". Ова Драмска радионица постоји већ неколико година. За све то време кроз њу је прошло око сто двадесет деце чланова.
Тренутно има тридесет активних чланова, узраста од пет до петнаест година. Представа која говори о штетности наркоманије оставила је снажан утисак на ученике наше школе.
ИСТОРИЈСКИ ЧАС Обележена 94. годишњица присаједињења Војводине Србији
У организацији Удружења ратних добровољаца и њихових потомака из Сирига и наше школе 23. новембра 2012. године одржан је историјски час и тиме обележен овај догађај. Уз пригодан програм предавање је одржао др Драго Његован, музејски саветник, виши научни сарадник и политиколог из Новог Сада.
Тамара Зорић (7. разред) освојила је друго место на ликовном конкурсу поводом
здравствено- промотивне кампање "Октобар, месец правилне исхране"
Институт за јавно здравље Војводине спровео је националну кампању „Октобар, месец правилне исхране“ и „16. октобар, Светски дан хране“ са циљем информисања најшире популације, а посебно деце и младих, као и стицања знања, формирања исправних ставова и понашања у вези са здрављем и правилним навикама у исхрани. На конкурс поводом здравствено - промотивне кампање "Октобар, месец правилне исхране" на тему "Правилна исхрана и здраље" пристигло је укупно 852 рада. Стручни жири у саставу Ева Феди, ликовни педагог из Центра за ликовно образовање деце и омладине Војводине, Јелена Тишма, ликовни педагог из ПУ "Радосно детињство" Нови Сад и стручњаци Института за јавно здравље Војводине, одабрали су најуспешније радове који су награђени на свечаној приредби одржаној 26. октобра 2012. године у Свечаној сали Градске куће у Новом Саду. Награде је доделио члан Градског већа задужен за здравство прим. др Петар Новаковић. Ученица наше школе Тамара Зорић (7. разред) освојила је друго место на овом конкурсу. Као награду добила је диплому и књигу „Атлас људског тела“.
Непознати професор објаснио је како је заправо радити у школи
"Лагани" посао професора
Један професор покушао је занимљивом метафором објаснити како изгледа посао наставника. Свима који мисле да је учитељски посао лаган задао је вежбу. Један професор покушао је занимљивом метафором објаснити како изгледа посао наставника, а текст је објавио интернетски портал за учитеље и наставнике Nastavnici.org. Професор је свима који мисле да је учитељски посао лаган задао вежбу која би требала показати како изгледа професорска радна седмица.
Свако ко мисли да је наставнички посао лак, нека испроба следећу вежбицу. Узми времена у једном дану и срочи 5 говора, од којих сваки треба испунити 45 минута, о било чему, у што се ти лично добро разумеш. При томе узми у обзир да своју публику мораш заинтересовати и мотивисати на пажњу, слушање, разумевање и усвајање тог свог говора. Наравно, требаш смислити и неколико занимљивих задатака и активности које ће твоју публику подстакнути на суделовање и интеракцију. Сутра устани, пристојно се обуци и одвези по граду 30 минута до сат времена, врати се кући, упали телевизор и појачај га. Стани пред тај телевизор и у 45 минута испричај тај свој говор и све што си припремио/ла тако да говориш гласније од телевизора. С временом постепено појачавај телевизор (јер ученичка пажња опада и постају причљивији и незаинтересованији) те и даље говори гласније од телевизора. Успут наравно мораш пратити све што се на екрану одвија и програм који гледаш. Кад год неко од укућана прође, ти одговори сувисло на сва његова питања и удовољи свим његовим захтевима. Наравно, немој заборавити све то време бити смирен да имаш осмех на лицу како би допринео бољој атмосфери у просторији. Након 45 минута, узми паузу од 5 минута, али тада јако појачај телевизор, како би се дочарао одмор у школи. По могућности, нека твоје дете неколико пута протрчи поред тебе или се потуче с братом или сестром. Ти тада смирено и вешто реши ту ситуацију, тако да сви буду задовољни. Затим врати телевизор на почетну поставку (свеједно гласније од уобичајене), узми свој други припремљени говор, задатке и активности и понови све у наредних 45 минута. Опет исти одмор од 5 минута па поновно све испочетка, 45 минута. То ради тако 5 пута заредом. Онда позови код себе комшиницу, с којом имаш неки проблем и проведи 45 минута с њом, смирено и уљудно решавајући тај проблем, објашњавајући како и зашто је до њега дошло и предложи како га ефикасно решити. Када завршиш опет седи у ауто или аутобус и возај се по граду 30 минута до сат времена. Врати се кући, мало се одмори (питам се, хоћеш ли упалити телевизор или имати снаге играти се са својом децом), затим седи и припреми 5 нових говора за сутра. Понови ову вежбу 5 дана заредом па ми се јави и реци да ли још увијек верујеш да је наш посао лаган.
Ето, то ти је професорска радна седмица, без папирологије, дежурстава, писања годишњих, месечних и оперативних планова, разредништва, планирања и свег осталог. Само радна седмица.
Првог дана школске године, 3. септембра 2012. приређен је свечани дочек новој генерацији ђака првака. Пуно среће и успеха на путу којим сте кренули.
***
О најзначајнијим дешавањима из претходних школских година можете се информисати читајући наш школски лист "Свитања" чији претходни бројеви се налазе на страници школски лист , а можете погледати и видео записе на страници видео галерија.