Станислава Бакић-Јоканић – професор српског језика
Уторак
/Среда
12.25-13.10
Уторак
15.45-16.30
Среда
VIII-2
Жико Николић – професор српског језика
Петак
12.25-13.10
17.25-18.10
-
Наташа Јакшић – професор биологије
Четвртак
11.35-12.20
16.35-17.20
-
Вук Вишњевац – професор историје
понедељак
после 13.10
после 18.10
-
Биљана Лазић – професор историје
Уторак
08.30-08.50
13.00-13.45
-
Јелица Вуковић- професор руског језика
Среда
10.45-11.30
15.45-16.30
-
Драгана Богданић – професор енлеског језика
Среда
09.50-10.35
14.30-15.15
-
Исидора Радованов – професор хемије
Уторак
09.50-10.35
14.50-15.35
-
Предраг Круљ – професор технике и технологије, информатике и рачунарства
Среда
10.45-11.30
15.45-16.30
-
Анђелка Хајдук – професор ликовне културе
Уторак
08.50-09.35
13.50-14.35
-
Нада Гвозденовић – професор музичке културе
Среда
после 13.10
после 18.10
-
Дарко Егељић – вероучитељ
Среда
08.00-08.45
13.30-14.15
ПРИЈЕМ РОДИТЕЉА У ШКОЛСКОЈ 2018/2019. ГОДИНИ
ОШ „Данило Зеленовић“ Сириг Пријем родитеља школска 2018/2019. година
разред
име и презиме учитеља/наставника
дан
време
пре подне
после подне
I-1
Драгана Лахош – професор разредне наставе
уторак -4.час
10,45-11,30
15,10-15,55
II-1
Харгита Коленак – професор разредне наставе
среда - 3. час
09,50-10,35
14,15-15,00
III-1
Снежана Николић – професор разредне наставе
уторак - 3.час
09,50-10,35
14,15-15,00
IV-1
Ружица Кривокапић – професор разредне наставе
уторак -2.час
08,50-09,35
13,15-14,00
V-1
Данијела Лазић – професор математике
петак- 5.час
11,35-12,20
16,35-17,20
VI-1
Слободан Путић – професор руског језика
петак-4. час
10,45-11,30
15,45-16,30
VI-2
Данијела Миловић – професор енглеског језика
понедељак - 3.час
09,50-10,35
14,50-15,35
VII-1
Станислава Бакић-Јоканић – професор српског
језика
понедељак - 2.час
08,50-09,35
13,50-14,35
VII-2
Жико Николић – професор српског језика
петак- 5.час
11,35-12,20
16,35-17,20
VIII-1
Даниела Костић – професор биологије
четвртак - 4. час
10,45-11,30
15,45-16,30
-
Зоран Будаћ – професор физичке кулуре
четвртак -3. час
09,50-10,35
14,50-15,35
-
Вук Вишњевац – професор историје
петак – 3. час
09,50-10,35
14,50-15,35
-
Биљана Лазић – професор историје
уторак – 4. час
10,45-11,30
15,45-16,30
-
Ковиљка Прошић - Пилиповић– професор географије
понедељак -7. час
13,15-14,00
18,15-19,00
-
Мартин Михајловић – професор физике
уторак – 3. час
09,50-10,35
14,50-15,35
-
Душана Ђорђевић – професор хемије
четвртак-4. час
10,45-11,30
15,45-16,30
-
Предраг Круљ – наставник техничког и информатичког образовања
понедељак – 3.час
09,50-10,35
14,50-15,35
-
Анђелка Хајдук – професор ликовне културе
петак-4. час
10,45-11,30
15,45-16,30
-
Нада Гвозденовић – професор музичке културе
среда – 2.час
08,50-09,35
13,50-14,35
-
Дарко Егељић – вероучитељ
уторак -3.час
09,50-10,35
14,50-15,35
-
Драган Ракић - Наставник техничког образовања
понедељак– 5. час
11,35-12,20
16,35-17,20
ДАНИ ОТВОРЕНИХ ВРАТА: Сваког радног дана током школске године,
али је неопходно 3 дана унапред најавити наставнику посету. ПОШТОВАНИ РОДИТЕЉИ, ХВАЛА НА САРАДЊИ!
Са пет година (најкасније до шесте), хватање оловке постаје правилно. Оловка се тада држи врховима прстију (између кажипрста, палца и средњег прста), а приликом писања мичу се прсти.
Тек овакво хватање и држање оловке омогућава максималну контролу и флексибилност приликом писања.
Kако научити дете да правилно држи оловку?
На врло лак и једноставан начин, уз помоћ папира или лоптице, можете научити дете правилном држању оловке.
У септембру ваше дете полази у школу. Полазак детета у први разред озбиљна је провера не само детета већ и родитеља, провера да ли су родитељи правилно васпитали своје дете, да ли су га добро припремили за школу. Полазак у школу може за дете да буде јако стресан. Kоличина стреса и време потребно да се дете прилагоди у новој средини може се значајно смањити ако родитељи на одговарајући, правилан начин припреме дете. Уколико дете иде у вртић неопходна је сарадња родитеља и предшколских васпитача, како би се олакшао прелазак детета из вртића у школу.
Полазак у школу је заиста значајан доживљај за дете. Од првог утиска детета у школи зависи успешност његовог целокупног даљњег школовања, па се може сматрати и пресудним тренутком за цели живот детета. Поласком детета у школу, круг око њега се шири и игра престаје, а учење полако постаје његова основна активност. Дете ће напредовати у школи и лепо ће се осећати у друштву својих вршњака ако код детета формирамо позитиван однос према школи, обавезама које га чекају, учитељици, пријатељима…
Шта је важно код припреме детета за школу?
☺ Дете се мора припремити психички и физички – дете мора да достигне одређени ниво сазнајног, емотивног и социјалног развоја, мора да има развијене одређене културно хигијенске и радне навике како би могло да обавља задатке које му школа поставља.
☺ Развијте позитивне ставове детета према школи и учитељу – то значи да никада нећете дете плашити школом нити му претити његовом учитељицом или учитељем. О школи причајте као о месту на коме ће дете пуно научити, постати паметније, радити занимљиве ствари. Немојте градити слику идеалног учитеља већ слику реалног човека који помаже деци да науче многе занимљиве ствари.
☺ Научите дете на упоређивање и процењивање – дете морате упознати да ће га у школи оцењивати и упоређивати с другом децом, оно не сме ни да помисли да ће његова успешност утицати на вашу љубав према њему. Навикните дете на ситуације процењивања. Упоређујте га повремено с другом децом (да је неко дете веће од њега, неко теже или лакше) али му притом увек покажите да највише волите њега.
☺ Развијте радне навике детета у извршавању школских обавеза
о Одредите детету простор за рад и учење – врло је важно да дете има време и простор за рад, на коме ће моћи у миру да учи и пише своје задатке. Важно је да то буде увек исто време, да га дете доживи као свој простор за рад, да на њему нема пуно садржаја који ће одвлачити његову пажњу.
☺ На време и у доброј атмосфери извршите техничке припреме
• На време обавестите дете о свим променама које следе: да ће остајати само у кући, да ће се само кретати улицама и објасните му како, да ће се само облачити за школу, да мора само контролисати извршење неких хигијенских навика и слично.
• Упознајте га с особама које ће о њему бринути за време вашег одсуства.
• На време и у доброј атмосфери набавите потребан прибор и одећу за школу – нека дете учествује у куповини, заједно с дететом уписујте име на књиге и свеске. Укључите дете у све активности.
• Увежбајте с дететом пут до школе.
• Научите дете да зна своју адресу становања, да зна где му родитељи раде и да зна бројеве телефона родитеља. Дајте му мали адресар у којем ће те све важне информације написати.
Забавне вежбе концентрације:
1. Нека дете добро погледа неки предмет. Затворених очију нека га што детаљније опише. На тај начин можете се чак такмичити (ко ће запамтити више детаља).
2. Плешите, заузимајте разне положаје, а тад викните стоп – дете мора остати у положају у којем се затекло.
3. Kружно размрдавање – једна од основних вежби којом се паралелно активирају обе мождане половине те побољшава координација лево-десно, дисање, издржљивост, слух и вид. Вежба је такође корисна за побољшање концентрације и лакше испуњавање задатака. Дете ступа у месту наизменично дотичући десно колено левим лактом и лево колено десним лактом.
4. Вежбати концентрацију можете помоћу разних дидактичких игара, од којих су најбоље пуззле (број пуззли зависи од дететовог узраста). То су игре у којима видите колико је ваше дете предано задатку те колико се труди.
5. Kласификације – нпр. нека дете из гомиле коцака издвоји оне жуте боје, нека у часопису пронађе одећу коју носимо зими, нека наброји нпр. пет дивљих животиња и сл.6. Нека дете добро погледа неки предмет. Затворених очију нека га што детаљније опише. На тај начин можете се чак такмичити (ко ће запамтити више детаља).
7. Плешите, заузимајте разне положаје, а тад викните стоп – дете мора остати у положају у којем се затекло.
8. Kружно размрдавање – једна од основних вежби којом се паралелно активирају обе мождане половине те побољшава координација лево-десно, дисање, издржљивост, слух и вид. Вежба је такође корисна за побољшање концентрације и лакше испуњавање задатака. Дете ступа у месту наизменично дотичући десно колено левим лактом и лево колено десним лактом.
9. Вежбати концентрацију можете помоћу разних дидактичких игара, од којих су најбоље пуззле (број пуззли зависи од дететовог узраста). То су игре у којима видите колико је ваше дете предано задатку те колико се труди.
10. Kласификације – нпр. нека дете из гомиле коцака издвоји оне жуте боје, нека у часопису пронађе одећу коју носимо зими, нека наброји нпр. пет дивљих животиња и сл.
Игре за развијање пажње
Допуни реч - Игра састављања речи на слогове припрема дете за наставу читања и писања. За ову игру дете треба прво да увежба изговор речи по слоговима на свом имену : Ма –ја, Ми- ћа, а затим на лакшим речима: ма –ма, ба – ка, во – да...
Ова игра се одвија уз добацивање лоптице. Родитељ каже један или два слога и баци лопту детету. Дете треба да заврши реч и да само, пошто каже слог, баци лопту даље.
Ето једног од начина да се родитељи укључе и буду водитељи свом детету у процесу учења.
Препознај по звуку - Није лако научити децу да увек слушају и чују. За ово су потребна честа и систематска вежбања. За време шетњи скрећите пажњу детета на разноврсност звукова у парку, зоо-врту, природи, граду и најзад, у свом стану. На овај начин ће дете научити да ослушкује и анализира звукове.
Искористите сваки тренутак - Дете је већ много пута разгледало илустрације у сликовницама, енциклопедијама и књигама и описивало шта је на њима приказано. У овој игри за разгледање непознате слике даје се пола минута и у току времена слика се једном – двапут на кратко покрива. Задатак детета је да опише шта је на слици видело. На тај начин развијамо дететову пажњу, његов речник и логичко закључивање.
Омиљене разгледнице - Игре са сликама, разгледницама подстичу развој пажње, памћења, запажања. Разгледнице се рашире по столу. Задатак детета је да што пре и брже одговори на питања. Питања се, наравно постављају у зависности од садржаја разгледнице, постепено све тежа и тежа.
На пример, на којој разгледници има више црвене или плаве боје, на којој више људи, биљака или животиња, где је приказан рад, игра, спорт. Такође и да објасни зашто тако мисли?
* 30 питања за школарца уместо: „Како је било у школи данас?”
* Шта када дете не воли да учи?
* Да ли је оно што одређује интелигенцију предиспозиција која се добија рођењем?
* Мама мора да буде ауторитет!!!
* Како да постанете бољи родитељ за 30 минута недељно?
* Зашто родитељи немају ауторитет?
* Најбољи савет о родитељству који сам икад добила
("Схватила сам да, ако очекујем да оно што говорим допре до Сема, морам да говорим само оно што озбиљно мислим, а оно што кажем, тога морам и да се држим – сваки пут.")
...
("Претње празном пушком су најсигурнији начин урушавања ауторитета, а држање речи најбољи пут ка томе да вас дете схвати озбиљно. А оно што изградите у детињству, пратиће вас и кад дете одрасте.")